woensdag 27 juli 2016

Het was heel erg leuk :-)

Afgelopen maandag was het dan zover
mijn eerste workshop, een introductie les over quilten
Toch spannend, een eerste keer
Maar ik had me wel goed voorbereid
een didactische analyse (DA) gemaakt
net als bij de handwerkopleiding :)

Alles klaar gelegd, want natuurlijk wil
een cursist kunnen kijken, voelen en uitproberen!!

Ik had kaneelbroodjes vers gebakken
'Gezond' water met limoen, komkommer en munt
stond - omdat het warm was - klaar

Nadat ik de dames welkom had geheten
vertelde ik over de geschiedenis, de techniek van het quilten
de soorten quilten en nog veel meer ;)

Daarna konden de cursisten zelf aan de slag
én ze vonden het leuk
al gauw waren ze intensief bezig, echt leuk om te zien
 
Omdat het voor beide dames
een eerste kennismaking met quilten was
kozen ze ervoor om een kubus te gaan maken
Een klein eerste werkstuk
Toen ze naar huis gingen
hadden ze al een aantal lapjes aan elkaar genaaid
en met nog wat instructies van mij kunnen ze
thuis verder aan de kubus werken

Door hun enthousiasme merkte ik dat ze
de workshop leuk hebben gevonden
 Ze hadden het al over een volgende les :)
Ze wilden nog meer leren en weten over het quilten
Er valt natuurlijk ook veel te ontdekken
als je een beginnend quiltster bent

Volgens mij hebben de twee dames een nieuwe hobby
QUILTEN :-)









11 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Anita!
    Op naar de volgende workshop!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor je dat de eerste les zo'n succes was. Daar doe je het tenslotte voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk dat het zo goed is gegaan en ontvagen! Het moet je liggen om dingen helder te kunnen uitleggen (het zou niets voor mij zijn) en je enthousiasme over gte brengen en zo te lezen is jou dat prima gelukt; top! Op naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat het zo goed gegaan is met de workshop. Mijn handen gaan gewoon jeuken als ik die mooie quilt zie....maar ik wil zo veel :-D
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, nog meer mensen enthousiast aan het quilten dankzij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend hoor, zo'n eerste workshop. wat leuk dat het zo geslaagd was, dan gaan er vast nog vele volgen.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk dat het goed gegaan is! Ik hoop voor je dat er nog vele zullen volgen. Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk om anderen wegwijs te maken in het quilten. Zelf zou ik het ook graag kunnen.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, best spannend ... Maar wat ontzettend leuk!
    En ik ben benieuwd hoe het nu verder ontwikkelt ...
    Ga je losse workshops geven of een serie/ soort cursus... En hoe kom je aan je deelnemers?
    Heerlijk om mensen enthousiast te maken en te helpen bij een nieuwe hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je eerste workshop een feit was! En fijn dat ze het zo gezellig vonden. En wat heb je een prachtige hobbykamer gemaakt! (atelier.. sorry!) Ik lag een aantal blogberichten achter door de vakantiedrukte.
    Hopelijk volgen er nog heel wat van die gezellige uurtjes in je atelier!
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk voor je! Je eerste workshop en dan ook gelijk zo goed bevallen door je cursisten!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...