zondag 13 september 2015

Weer naar school:-)

Daar ben ik weer
Net terug van een heerlijke midweek vakantie
en gisteren alweer de eerste schooldag

Deze keer met de auto naar Gouda
omdat er door de NS aan het spoor werd gewerkt
 wilde ik niet het risico nemen om te laat te komen
Weten jullie nog, vorig jaar!!!

Het was een gezellig weerzien 
Iedereen had er weer zin in:-)
Het onderwerp voor deze les borduren, maar dat
hebben jullie vast al aan de inhoud van de mand gezien;)
Mooie kleurtjes om te kiezen

We zijn begonnen met vakdidactiek voor groep 6
borduren en de ik-omslag 
Een kind in groep 6 krijgt een persoonlijke ik
en gaat veranderen, ze nemen niet alles zo maar meer aan,
ze worden kritischer, ze zoeken hun grenzen op.
Het ik bewust zijn wordt steeds sterker

Wij weten hoe we moeten borduren, maar
hoe laat je de kinderen borduren?
Informatie over materialen en gereedschappen
Wat laat je de kinderen borduren?
Borduurproblemen en oplossingen

Heel interessant en daarna natuurlijk 
ook zelf aan het werk
Ik was zo bezig, dat ik bijna vergat om
foto's te maken, maar ik heb er toch een paar

Eerst hebben we Aida borduurstof gekleurd met krijt
zou ik zelf nooit opgekomen zijn;)
Daarna een begin gemaakt met het borduren
Binnenkort kunnen jullie het eindresultaat zien
Zoals altijd, hele mooie voorbeelden
Hoeveel kruisjes zouden er in
 bovenstaand werkstuk zitten?
Ook waren er boeken, het inkijken waard!!


Zo, ik ben er weer 
Aanstaande dinsdag verteld Julia
hoe haar eerste vakantie is geweest
tot gauw:)

6 opmerkingen:

  1. Herkenbaar weer Anita👍
    Wat een geduld-borduurwerk van Angelica hè.
    Veel plezier met de rest van de opleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar weer Anita👍
    Wat een geduld-borduurwerk van Angelica hè.
    Veel plezier met de rest van de opleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk en interessant allemaal!
    En ik heb nu al zin in dinsdag natuurlijk ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zou ik ook wel naar school willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen komt er heel wat bij kijken als je kinderen uit groep 6 wilt laten borduren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke start van het nieuwe schooljaar, maar zoals je ziet komt er heel wat bij kijken om kinderen te laten borduren. We kijken uit naar het verslag van Julia.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...