zondag 22 februari 2015

Les 9 van de handwerkopleiding


Les 9 stond in het teken van KLEUR 
Natuurlijk theorie, maar we zijn ook 'lekker' bezig geweest met verf.
In een vogelvlucht zijn we door de theorie gegaan, wauw wat is er veel te vertellen
over kleur. Je hebt bijvoorbeeld de kleurenleer volgens Johannes Itter, Rudolf Steiner
en niet te vergeten Goethe. Ieder heeft zijn eigen theorie. 
Wist je dat er primaire kleuren zijn. Maar ook weer complementaire kleuren, denk bijvoorbeeld aan rood en groen. Dat zie je terug in de natuur bij de radijs en aardbei.
Ook zo interessant waar komen de kleuren waarmee men verft vandaan?
Bijvoorbeeld de kleur Indigo, deze kleur komt van een tropische plant, purper komt van een in zee levende slakkensoort. Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan, doe ik niet hoor;-)

Voor mij persoonlijk heel leerzaam, want kleuren kiezen vind ik soms nog best moeilijk.
Het lijkt zo gemakkelijk kleuren kiezen, maar waarom pakt het dan soms toch niet zo uit als ik verwacht had. Met de informatie die ik nu heb hoeft het geen probleem meer te zijn.  
In les 8 hadden wij, de opdracht gekregen om iets met kleur te maken, 
Wij hebben goed ons best gedaan, wat vinden jullie?


Er is gehaakt, geborduurd en geschilderd
allemaal even leuk en mooi
Daar word je toch vrolijk van!!

Ik heb voor deze opdracht 6 muisjes gehaakt
in de kleuren van de regenboog
Doosje gekocht bij Xenos en versierd met cirkels
en vlindertjes
De kaartjes, het zijn staalkaartjes heb ik bij de Praxis gehaald
de andere cursisten en docenten vonden
dat ik de opdracht leuk had uitgevoerd.
Ben eigenlijk zelf ook wel tevreden;-)


Drie collega cursisten hebben hun referaat gehouden.
Stuk voor stuk gaan het mooie kunstzinnige werkstukken worden.
Weet je, dat is het leuke van een kunstzinnig werkstuk, het is wat ieder er van maakt,
En dat is zo persoonlijk, maar dat maakt het tegelijkertijd zo leuk.
Als de werkstukken af zijn, 28 maart a.s. zal ik toestemming vragen om de foto's
met jullie te delen.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met verf, zoals jullie inmiddels wel weten is dat niet zo makkelijk
voor mij. Geef me een haaknaald of breipennen en ik kom een heel eind, geef me een
verfkwast tja dan wordt het moeilijk, maar ik heb mijn best gedaan en meer kun je toch niet doen:-)





Het was weer een gezellige les
volgens mij heb ik niets teveel gezegd
het was echt een kleurige les!!
en zoals altijd de tijd was zo om



Ik zie jullie dinsdag
want je weet het, dinsdag is poppendag

3 opmerkingen:

  1. Ja - we hadden goed ons best gedaan:). Ziet er mooi uit zo bij elkaar geplaatst! Idd om vrolijk van te worden. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal best wel heeeeeel interessant geweest zijn over de kleuren en waar ze vandaan komen of hoe ze gemaakt worden. Ieder zijn interpretatie over kleur is heel leuk, laat ook weer zien hoe verschillend mensen zijn en denken. Niet moeilijk dat de les dan zo om was.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat is het lang geleden dat ik die lessen nog heb gehad. Ik genoot er ook zo van. Hebben jullie titels van boeken gekregen met goede informatie? Dan mag je mij die eens doormailen hoor :-)
    Heel leuk werk heb je gemaakt.
    Tot morgen met de poppenblog :-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...