donderdag 13 november 2014

Ik zit er warmpjes bij ;-)


Wij hebben een mooie nazomer gehad, 
maar de laatste dagen heb ik
regelmatig mijn omslagdoek gepakt.
Als je bezig bent gaat het wel, maar 's-avonds als je stil zit wordt het al snel fris. 
Ik heb de omslagdoek ook al een paar keer mee naar kantoor genomen, 
als ik dan aan het typen ben zit ik er warmpjes bij;-)



Patroon van de omslagdoek:

Begin met 7 lossen te haken
een stokje in de eerste losse, 3 lossen, een stokje in de eerste lossen
Je hebt nu een half rondje. 

Toer 1: haak 3 lossen op het stokje van de opzet. Dit telt als eerste stokje. 
in de ruimte tussen stokjes van de vorige toer 7 stokjes.
1 stokje op het middelste stokje van de vorige toer.
7 stokjes in de ruimte tussen de stokjes van de vorige toer
1 stokje op het stokje van de vorige toer 


Toer 2: 6 lossen en een stokje in het laatste stokje van de vorige toer,1 lossen
Een stokje in het 4e, 5e en 6e stokje van vorige toer, 1 lossen
Stokje, 3 losse, stokje, 3 losse, stokje in middelste stokje van vorige toer, 1 lossen
Stokje in 3e, 4e en 5e stokje vanaf middelste stokje vorige toer, 1 lossen
Stokje, 3 lossen, stokje in laatste stokje.



Toer 3: 3 lossen in stokje vorige toer
7 stokjes in ruimte tussen stokjes vorige toer, 1 lossen
Stokje in middelste stokje van vorige toer, 1 lossen
7 stokjes in ruimte tussen stokjes van vorige toer
Stokje in middelste stokje vorige toer
7 stokjes in ruimte tussen stokjes vorige toer, 1 lossen
Stokje in middelste stokje vorige toer, 1 lossen
7 stokjes in ruimte tussen stokjes vorige toer
1 stokje op laatste stokje vorige toer.



Toer 4, herhaal toer 2, Toer 5, herhaal toer 3, om en om herhalen










Veel succes met haken





3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er niet zo moeilijk uit. En nog mooi ook. Zal eens bij op mijn bord zetten van pinterest...
    Grtjs en hou het lekker warm ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier kan je lekker helemaal inkruipen, lekker groot! En geen al te moeilijk patroon, dankjewel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...