woensdag 12 juni 2024

Twee nieuwe dingen opgezet :-)

Heerlijk, twee nieuwe dingen opgezet 
Als eerste de Tolsta Tee van 
Rebecca van the.creabea
Een patroon wat ik vorig jaar aanschafte
maar waar het nog niet van gekomen was om op te zetten
Mijn eerste Tolsta Tee dus :)
Een super leuk truitje wat al veel gemaakt is
als je op Raverly kijkt
Je hebt een patroon en daar
kun je allerlei variaties op toe passen
effen, streepjes, gaatjes
dik of dun garen
Geen wonder dat het zo populair is

Als tweede heb ik weer een paar sokken opgezet
Het blauwe garen is het laatste garen
van mijn oude voorraad
Omdat ik het garen ‘enkel’ nogal dun vond
brei ik met dubbele draad
Lekkere warme sokken :)

Een project waar je in het begin bij op moet letten
voor de raglan en german short rows
èn de sokken voor bij de TV

Jullie kennen me al langer;)
en weten dat ik eerst iets af moet hebben voordat
ik weer aan iets nieuws begin

🧶🧶🧶

Dat klopt, mijn April cardigan is af
en de rode sokken zijn dat ook
Beide laat ik jullie de volgende keer zien

9 opmerkingen:

  1. Dat is idd een leuk model voor een truitje! Brei je het met katoen? Ik kon het op de foto niet goed zien...
    Ha, ik dacht '2 nieuwe dingen tegelijk?'... dat is niets voor Anita... Maar je hebt gelijk; voor elke gelegenheid iets geschikts...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik brei met Drops Flora, dat is 65% wol en 35% alpaca. Groetjes Anita

      Verwijderen
  2. Heel verstandig, dat jij niet "tig" dingen op de pennen hebt! Veel breiplezier weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sokken kun je niet genoeg hebben en zijn fijn om op de pennen te hebben. De Tolsta staat op mijn lijstje. Ik houd wel van afwisseling, maar ook niet teveel werkstukken. Maar de verleiding is groot. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent weer heerlijk aan de slag Anita, dat gaan zeker heerlijke warme sokken worden met de dubbele draad. Passen ze dan nog wel in je schoenen? Het oogt zo op de foto best wel dik. Ben nieuwsgierig naar je voltooide werkstukken!!!
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn als je de discipline op kan brengen, om niet met heel veel dingen tegelijk bezig te zijn, maar ja niet iedereen is hetzelfde. Maar goed ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Tolsta Tee is inderdaad beroemd (hij staat ook op mijn to-do lijstje). Ga je hem recht toe recht aan breien of komt er een variatie in.
    Zowel je Tee als de sokken hebben een donker kleurtje, knap dat je dat breien kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha je bent streng voor jezelf. Ik heb mandjes in de kast en elke dag kies ik waar ik mee verder wil gaan ha ha. En vandaag komt er een mandje bij

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...