zondag 21 april 2024

Mijn recente aankopen :)

Deze stichmarkers en jumpring 
kocht ik bij Bobbles & Berries
Ik volg haar filmpjes op Youtube graag
leuk om haar te steunen én
ik vond de stichmarkers errrug mooi
een sierraad aan je breiwerk :)
De aanschaf plus verzendkosten (Schotland)waren een X bedrag
Wat ik eigenlijk wel wist, maar niet meer aan gedacht had
Waren de inklaringskosten
Wauw € 10,37
Omdat ik iets gekocht heb buiten de EU
Vroeger hoefde je pas te betalen als de waarde van je aankoop
hoger was dan €22,- Sinds 1 juli 2021
gelden er nieuwe regels en maakt de waarde niets meer uit
Nadat ik €10,37 had betaald aan Postnl
duurde het vervolgens meer als een week
eer dat ik het pakje uiteindelijk ontving!

Denk je er ook over om iets te bestellen
buiten de EU, vergeet dan niet dat je
inklaringskosten moet betalen
Ik vergeet dat nooit meer ;)


Mijn volgende aankopen waren dichter bij huis ;)
Afgelopen donderdag ben ik naar
Wolatelier Tilburg geweest, ik kocht:
Knittingcords (lijken me handig)
flesje Eucalan
sokkenwol van Moondim uit Portugal
en inderdaad non super wash ( heel benieuwd naar)

Ik wilde ook een wolparalu kopen 😊
Daar denk ik al héél lang overna
Ga ik hem gebruiken, heb ik hem wel nodig?
Kennen jullie dat?
Een wolparaplu kopen voelt voor mij
net als voor de eerste keer van een duikplank springen
doe ik het wel of doe ik het niet
tot nu toe, nog steeds niet
Wat een twijfelkont!!

en je raadt het al, overal zie ik 
wolparaplu’s 

Heb jij een wolparaplu?
Ik ben benieuwd 






10 opmerkingen:

  1. Oeps toch maar dichter bij huis kopen dus. Bedoel je met een wolparaplu een paraplu met een afbeelding van wol er op? Ik heb geen idee.... nooit gezien in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Conny, ik heb er een filmpje bij gezet, dan weet je waar ik het over heb 😊 groetjes Anita

      Verwijderen
  2. O, wat een geld! Zonde, hé. Maar ze zijn wel heel erg leuk! Onze zoon koopt ook wel eens wat over de grens, het is toch een gedoe. Maar als je het had moeten halen, was je nog veel meer geld kwijt!
    Ik heb geen wolparaplu. Ik hang zo'n streng altijd om een rugleuning van een stoel en wikkel de bol dan handmatig op. Maar ik gebruik ook niet heel vaak van die strengen. Als je dat vaak doet, is zo'n wolwinder en -paraplu vast heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je nieuwe aankopen zijn wel super chic om te zien Anita, het lijkt wel op juwelen, Een feest omdat steeds bij het breien te zien. Goh , die inklaringskosten vallen dan wel even tegen. Het ziet er wel heel mooi uit en lijkt me ook handig zo'n wol-paraplu. Maar gebruik jij dan vaak van die strengen wol, want als ik het goed begrijp heb je met gewone bollen wol niets aan zo'n wol-paraplu?
    Mooie week wens ik je,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat een geld! Ze zijn wel heel leuk.
    Veel plezier met je aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja PostNL kan er wat van ik verstuur een pakje . Gedoe om online de port te betalen. Breng ik het weg wat denk je bij PostNL punt 70 cent duurder. Bah bah ik snap dus je frustratie.
    Mooi zo n molen ik heb alleen een bolwinder. De strengwol leg ik om de leuning van een stoel en dat gaat ook prima

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja je aankoop was wel de moeite waard:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn prachtige steekmarkeerders. Die extra kosten is wel zonde van het geld. De wolwinder en molen van het filmpje zien er mooi uit. Ik vind / vond het wel veel geld voor de keren dat ik het zou gebruiken. Inmiddels heb ik beide apparaten maar in goedkope uitvoering. Ik heb geen vaste plek en daardoor werkt het niet altijd even handig. Het vergt ook oefening om molen en paraplu samen te gebruiken. Succes met de beslissing: wel / niet kopen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had nog nooit van een wolparaplu gehoord, maar heb wel even het filmpje bekeken.
    Ik snap wel je twijfel om er een te kopen, want wanneer je knotten wol koopt heb je zo’n paraplu niet nodig en hoe vaak werk je met strengen wol ?
    Ik vraag me tegenwoordig ook vaak af, waar laat ik het weer, ben tegenwoordig meer aan het ontspullen.
    Heb ik nog een vraagje aan jullie breisters, er wordt gesproken over wol, brei jij altijd met 100 % wol of een mengeling en wat is een mooie mengeling .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Toos, nu ben ik aan het breien met Drops meriono extra fine en dat is 100% wol, maar je kunt ook hebben zoveel procent merino met zoveel % alpaca enz. enz. Er zijn veel verschillende samenstellingen, soms zit er ook een beetje nylon in, bijvoorbeeld bij sokkenwol. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...