vrijdag 9 februari 2024

RvdM

 Wat gaat de tijd snel!
al weer de 2e vrijdag van de maand 
Tijd voor het recept van de maand, bedacht door Elizabeth
Deze keer Gnocchi, wij vinden het een heerlijk recept


Gnocchi met champignons en parmezaan roomsaus
(bron:mijn-kookavonturen.blogspot.com)

Je hebt nodig: voor 3 personen
500 gr gnocchi di patate
250 gr champignons
125 gr spekreepjes
125 ml slagroom
60 gr Parmezaanse kaas, geraspt
+/- 8 zongedroogde tomaatjes
gedroogde peterselie
olijfolie
zeezout
peper

Kook de gnocchi in gezouten water volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Maak ondertussen de champignons schoon en snijd ze in plakjes. Snijd ook de zongedroogde tomaatjes in stukjes.

Verhit een scheutje olijfolie in een grote koekenpan, bak hierin de spekreepjes en champignons. Voeg de gnocchi en zongedroogde tomaatjes toe en bak even mee.

Voeg de slagroom en de Parmezaanse kaas toe. Laat de saus inkoken en breng op smaak met peper.

Verdeel de gnocchi over de borden en bestrooi met wat gedroogde peterselie.

Ben je ook benieuwd wat de andere dames
voor lekkers hebben uitgekozen
Je kunt kijken bij:


Judy - Daphne - Janny - Irene - Willy - 
Conny - Mieke - Marthy - Céline - Josephine - 
Toos - Miriam - Annet - Marja - 



14 opmerkingen:

  1. Wij eten eigenlijk nooit gnocchi, maar dat moet maar eens veranderen. Het is dus een pastasoort, gemaakt van aardappelen en meel... dat heb ik even opgezocht hoor!
    Best goed te combineren met van alles, denk ik.
    Lekker met champigons en spekjes zoals in je recept.
    Ik zou er alleen nog mee groente in verwerken, denk ik.
    Bedankt voor je recept; weer een dag gevuld voor volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij eten regelmatig gnocchi, ik maak ze ook wel eens zelf maar dat is wel veel werk. Fijn weer een nieuw recept erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind gnocchi heerlijk, maar alleen zelfgemaakt. De gekochte een paar keer geprobeerd, maar dat lijkt niet op de "echte". Ik maak het zelf nooit omdat het veel werk is, mijn moeder kon het vroeger zo heerlijk maken, jammie! Jouw topping lijkt mij wel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een verrukkelijk gerechtje Anita, en dan nog zou ik er een schaal lekkere groenten bij klaarmaken want dat is
    voor mij onmisbaar. Of een schaaltje Compôte.

    Groetjes Josephine.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm ik heb ook nog nooit gnocci gegeten. Toch maar eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb vorige week net gnocchi gekocht. Jouw recept lijkt me lekker. Ook ik dacht wat eet ze er verder bij, want groente mis ik wel. groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt heerlijk! Hier ben ik wel voor te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lekker en niet al te moeilijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er lekker uit. Bedankt voor 't delen!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me een makkelijk en smakelijk recept !

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...