woensdag 20 december 2023

#hinterlandjurkmal (1)

Eind september deden Sarah (it.is.a. Sarah)
en Jessica van ( jespup1976)
op Instagram een oproep om 
samen een Hinterlandjurk te gaan naaien
Dat leek mij wel wat :)
Het vierkantje wat je ziet moet 
6 cm bij 6 cm zijn
Oeps, mijn vierkantje was 5,7 x 5,7 cm
Een paar foefjes uitgehaald
en van een oud laken een proeflijfje gemaakt
Het paste goed, zelfs de figuurnaden 
zitten op de goede plek
Mouwen eraan, ook goed :)
Toen durfde ik het wel aan
om stof te gaan kopen
Ik had het ook niet verwacht, 
maar ik kwam met deze kleur thuis
Helemaal blij mee
Gisteren de lap stof uitgewassen
Die zal inmiddels wel droog zijn
Nu kan het echte werk beginnen ;)
✂️๐Ÿงต๐Ÿชก
Deze foto is van de kerstmarkt van afgelopen zaterdag
Juffrouw Ooievaar was er ook :-)


๐ŸŽ„๐ŸŽ…๐Ÿป๐ŸŽ„




 

9 opmerkingen:

  1. Je hebt je goed voorbereid, met een proeflijfje en zo! Dat is natuurlijk ook wel heel verstandig.
    Wat ziet je kraam er leuk uit! Ik hoop dat je ook goed verkocht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk heb je het ergste van de Hinterlandjurk al gehad: het proeflijfje. Nu mag je verder voor het 'echie' met de nieuwe stof. Welk materiaal heb je uitgezocht? (Linnen, katoen, viscose of zo).
    Ga je korte mouwen maken of kies je voor een langere optie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag ook de MAL langskomen. Ik heb lang niet meer voor mezelf genaaid. Ik heb het nog wel in mijn achterhoofd zitten. Succes met de ‘echte’. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik dit zo zie krijg ik er meteen zin in om dit patroon ook
    eens te gaan gebruiken. Lijkt me vooral zomers van een heel dun soepel vallend stofje ideaal om te dragen. Dat bovenlijfje ziet er al heel goed uit, ben heel benieuwd naar het eind resultaat. Bij Marjan ben ik ook al een aantal van deze leuke kurkjes tegen gekomen. En bij een ander soort stof worden het ook allemaal andere jurkjes. De kleur verbaasd me wel een beetje bij jou, en je schrijft zelf ook al,
    "Ik had het ook niet verwacht" haha Maar het staat waarschijnlijk juist heel mooi bij je huid en haar kleur.
    En wat een PRACHTIGE sfeervolle tafel had je op de Kerstmarkt, hoop dat je heel veel verkocht hebt, en dat kan bijna niet anders het ziet er zo moi uit allemaal.

    Lieve groetjes,
    Josephine
    ๐ŸŽ„๐ŸŽ„๐ŸŽ„

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een leuke uitdaging! Goed idee om eerst een proeflijfje te maken... En je koos een lekkere knalkleur voor de jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben heel benieuwd naar het resultaat, ze zijn wel leuk zag ik bij Marjan op haar blog. Je hebt een mooie kleur gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeeh wat knap om het eerst zo te doen. En nu het echte werk dat gaat je zeker lukken. Prachtige kraam hoop dat je goede zaken deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had geen idee wat een hinterland jurk was dus dat heb ik even opgezocht, maar het is een mooi model. Knap dat je het patroon zo kunt uitwerken met die vierkantjes. Dat gaat vast een hele mooie jurk worden en ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat een gezellige kraam had je op de kerstmarkt. Heb je ook goed verkocht? Ik wens je hele fijne dagen. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke uitdaging. En ik vind de kleur heel mooi. Ben benieuwd hoe hij er uitziet als hij klaar is.
    Fijne kerstdagen en een goed 2024!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...