dinsdag 31 oktober 2023

Koken & Naaien

 Afgelopen week heb ik jam gemaakt
van fruit uit eigen tuin, jammie, jammie
Ik bewaar altijd onze lege potjes
je mag ze nog een keer gebruiken om jam te maken,
daarna gooi ik ze weg, ook zijn 
niet alle potjes geschikt
daarom had ik bij Dille & Kamille 
nog vier potten met deksels gekocht
(ook handig de potten kun je bewaren, je koopt alleen nieuwe deksels)
Toen ik wat rond aan het neuzen was op Youtube 
zag ik bij Olesya & house iets leuks
dat wilde ik ook wel proberen
🍓🍓🍓
Zondagochtend scheen het zonnetje
daarom zijn we eerst gaan wandelen, heerlijk :)
Daarna stofjes uitgezocht, naaimachine erbij
Een hoesje voor over je jampot
De afmeting van de deksel klopte
Toch werd het hoesje iets te groot,
de jampotten van Olesya ‘waren toch iets groter
Maar daar had ik wel een oplossing voor ;)
Gelukt, gezellig toch :-)
Knoei je een keer dan kunnen ze in de wasmachine 
Eerst maakte ik van een papierenservet ‘hoesjes’
Maar tegenwoordig gebruik ik stoffen servetten, veel duurzamer

Misschien maak ik er nog wel twee of zo, dan
van een kerststofje om mee te nemen naar de kerstmarkt 

Leuk om weer eens iets met de naaimachine te doen
Een goede voorbereiding voor een volgend plan :)



8 opmerkingen:

  1. Heerlijk, eigengemaakte jam. Wij zijn er gek op, maar hebben helaas geen tuin meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er ontzettend leuk uit! Vijgenjam, lekker :-)
    Ik wist niet dat je de deksels maar 1x extra mag gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk eigengemaakte jammetjes, het staat ook enig
    zo,n serie potjes bij elkaar. En erg leuk de deksel hoesje
    die je er bijgemaakt hebt, hou daar zelf ook erg van.
    Mmmmm Vijgenjam HEERLIJK!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel gezellig uit! Goede tip dat je bij D&K losse deksels kunt kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien de potjes er gezellig uit met die mooie lapjes erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er leuk uit en staat zo gezellig . Dan is het echt af

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, eigen gemaakte jam, zeker met vruchten uit eigen tuin. En dan nog met zo'n gezellig hoesje erbij! Jam koken is ook zo leuk om te doen. Het hele huis ruikt dan zo lekker. Ga je ze verkopen op een kerstmarkt? Dat zijn gezellige cadeautjes om te kopen én om te geven. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker, jam van fruit uit eigen tuin en die hoesjes zijn zéker mooi om mee te nemen naar de kerstmarkt, top !

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...