donderdag 17 augustus 2023

Moestuin :-)

 Zoals jullie wel weten moestuinier 
ik inmiddels al een paar jaar :)
Zo leuk om te doen!
Maar dat wil niet zeggen dat ik alles weet
over moestuinieren ;)
Integendeel, er valt nog veel te leren
Ik volg het programma van de BBC, Gardeners world
en sinds kort volg ik ook Ini’s moestuin op Youtube 
heel leerzaam en Ineke doet het ontzettend leuk 
kijk maar :)
Bij beide kwam het aan bod: een verhoogde moestuinbak
en de voordelen daarvan
Weet je wat mijn man zei toen ik het aan hem vertelde?
Boven op zolder hebben we hout genoeg, en zo doende ;)
Haalde we het hout naar beneden
hadden we geluk met de afmetingen :)
en gingen we aan de slag
Hier volgen een paar foto’s 



180 cm  x 180 cm
Daar moet vulling in
Eerst takken en snoeiafval
Daar kun je bij ons makkelijk aankomen
Dan karton
Handig dat juist afgelopen vrijdag het oud papier
opgehaald werd :-)
 Vervolgens zand op het karton
Dat hadden we ook nog bewaard
Daar bovenop hebben we alle compost uit het compostvat gegooid
Die is nu leeg èn schoon
Als laatste vijf zakken tuinaarde van 40 liter
Die hebben we gekocht,
al het andere materiaal hadden we 
of konden we voor niets aankomen
Zo, klaar voor gebruik 


Ondertussen hebben we ook 
nog de hout voorraad voor de winter aangevuld 
Genoeg beweging gehad afgelopen week 👍🏻






9 opmerkingen:

  1. Ah wat leuk zeg. En met een handige man is het zo gepiept. Dat wordt genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig wat je nu laat zien... Eigenlijk zijn wij hetzelfde van plan!
    Want op deze manier kunnen de wortels toch wat verder de grond in dan in de gewone moestuinbakken of de fruitkistjes die ik nu heb gebruikt.
    Fijn dat je zoveel materiaal nog uit de voorraad kon gebruiken. Hout is tegenwoordig zò duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je man zo meedenkt en dat jullie het materiaal al in huis hadden! Ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een flinke klus! Fijn dat je bijna alles in huis had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er prachtig uit, en wat heerlijk dat je er al (bijna) alles voor in huis had!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie bak. Fijn dat jullie zoveel materiaal in huis hadden. Nu maar lekker zaaien en planten. En hopen op een rijke oogst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Anita, dit ziet er fantastisch uit, geweldig ook dat jullie bijna
    alle benodigdheden voor handen hadden. Lijkt me heerlijk om met
    deze prachtige bak aan de slag te gaan. Het is ook zo mooi
    overzichtelijk allemaal. Leuk dat je man enthousiast meewerkt.
    En ohh, de eerste foto, wat een mooie producten hebben jullie
    geoogst. Het ziet er letterlijk uit om je tanden in te zetten, heerlijk!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig zeg! Ik heb ook nog zo'n moestuinbak in mijn kasje staan. Was van kleinzoon. Mijn man heeft er veel werk aan gehad. En toen kleinzoon hem weg wilde doen, zonde dacht ik toen. Zet hem maar zolang in mijn kasje, bouwen we hem wel op als de tuin af is. Maar zo ver zijn we nog niet. Maar komt goed. Veel succes met die van jou!!
    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie bak, flinke klus geweest en nu ben ik benieuwd wat je erin gaat telen.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...