maandag 14 augustus 2023

Lezen :)

 In het begin van dit jaar
had ik me voorgenomen om 
vaker een boek te lezen :)

Zal ik dan bij de bibliotheek gaan
vroeg ik me af, mmm dan mag je het boek
maar een bepaalde tijd lenen, red ik dat wel,
met zoveel andere hobby’s 

In Lith, het dorp waar ik woon,
maar ook in de dorpen vlakbij 
staan overal minibiebs
Als ik even nadenk, tel ik er al vijf
Dus ben ik daar eerst eens gaan kijken :)
Het eerste boek
meteen een goed begin
met dit prachtige boek :)
Susan Smit, wat een fijne schrijfster 
Van dit boek dacht ik,
ik neem het mee en zie wel
Ook een mooi boek 
Leest ook fijn
Interessante weetjes
Mooi
Dit boek was ook prachtig :)

Wat mij op valt bij de minibiebs:
* veel variatie aan genres 
* boeken zien er meestal nog als nieuw uit
* steeds weer andere boeken, veel keus
* wordt druk gebruik van gemaakt
Weer een boek van Susan Smit
echt een aanrader

Inmiddels heb ik acht boeken gelezen
 elke maand een :)
Tot nu toe bevalt het goed
ben ik een keer meer in de moestuin bezig
of wil ik liever handwerken
geen probleem, het boek wacht wel ;)

Dit boek ben ik nu aan het lezen
Ik weet nog niet wat ik ervan vind
pas in begonnen
Ik had een leuk klusje in de moestuin
Daar over binnenkort meer :)

Het gaat mij vast lukken om
dit jaar twaalf boeken te lezen 
Lezen jullie wel eens een boek
uit een minibieb?




11 opmerkingen:

  1. Zelf ben ik wel lid van de bibliotheek, maar ik haal toch vaak boeken uit
    kastjes, er staan er een aantal in mijn buurt met regelmatig vrij nieuwe boeken. Ook is er een tijdschriftenkast die lees ik ook graag, vaak zijn ze vrij prijzig om te kopen, dus doe ik het zo.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er dol op want de vondsten zijn vaak verrassend. Ik ben daarnaast ook lid van de bieb want zonder lezen kan ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd de minibiebjes zijn prachtig ik stop ook vaak even. Soms neem ik een boek mee om te lezen. Of ik breng er wat terug wat ik gewoon over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd niet van lezen, lees alleen wanneer een boek op een bepaalde manier op mijn pad komt en dan is het ook altijd een voltreffer voor mij. Mijn moeder leest wel heel veel, zeker nu handwerken steeds minder gaat. Zij haalt altijd boeken uit minibiebs, ze heeft er een aantal waar ze uit kiest. Het mooie is dat ze er ook boeken kwijt kan, want mijn moeder ruimt erg graag op 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat er zoveel minibiebjes in de buurt staan. Dat hebben wij hier helemaal niet. Je hebt zo een mooi genre bij elkaar gelezen. Zelf ben ik lid van de bieb maar kom er eigenlijk nooit meer sinds ik een kobo plus abonnement heb. Ik ga eens kijken of jouw boeken er tussen staan. Die van Carol Drinkwater heb ik zelf nog ergens in de kast staan. Is een leuke serie. Veel leesplezier nog en ik ben benieuwd naar het leuke klusje in de moestuin. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk Anita dat erbij jullie in de buurt zoveel minibiebjes
    te vinden zijn. Hier in Friesland kom ik ze zelden tegen.
    Leuk dat het lezen je zo goed bevalt, je hebt al de nodige
    boeken uit, knap hoor. Zelf lees ik zelden, ja psychologie
    boeken dat weer wel. Het menselijk brein vind ik bijzonder
    fascinerend. Mooi dat je in de biebjes zoveel mooie boeken
    hebt gevonden. Veel leesplezier verder, en benieuwd naar
    naar je klusje in de moestuin.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een luxe abonnement en mag m'n boeken 12 weken houden :-) En ik mag er ook nog eens 15 tegelijk lenen! Ik leen ook vaak handwerkboeken. Maar als jij zoveel leuke minibiebjes in je omgeving hebt, snap ik best dat jij daar met veel plezier je boeken haalt! Heerlijk: lekker lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt het lezen te pakken! Leuk hoor..., ik kan er weleens naar terug verlangen maar het is er gewoon niet meer.
    Dat boek De sneeuwvalk heb ik ook in de kast staan, en uiteraard ook gelezen...
    Die minibiebs vind ik zo'n goed initiatief! Het is zoiets als een beetje schatgraven en dat een ander ook weer gunnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lees meestal boeken van de online bieb op m'n e-reader. Meestal wel een boek per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las nog geen boek uit de mini-bieb, maar stop er weleens boeken in. We zijn lid van de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sinds onze verhuizing , bijna twee jaar geleden , ben ik lid van de bieb. En ik heb al heel veel boeken gelezen. Standaard abonnement en betaal een kwartje als ik een boek reserveer. Titels haal ik van blogs en uit tijdschriften. Heel soms haal ik iets uit een kastje. Jij boft met zoveel om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...