zondag 30 juli 2023

Winterklaarbreienmaar (4)

Even een update van mijn 
Nofrillsweater:-)
                                         Eerst dacht ik dat ik in de zomer maanden 
                                             niet aan mijn trui zou kunnen breien,
                                         maar door het wisselvallige weer lukt dat prima 

                                                Ik heb de steken onder aan de trui 
op een draad gezet
en schiet al lekker op met de mouwen
Daarna weet ik hoeveel garen
ik over heb én hoelang ik de trui kan maken
een iets wat langere trui lijkt me fijn
en als ik toch genoeg garen heb waarom niet
als er veel garen over blijft
dan ligt dat ook maar te liggen ;)
Deze week via Marktplaats een
egelhuis gekocht :)
Eerst hadden we een egel mand
maar die viel na een paar winters al uit elkaar
Er wonen hier genoeg egels, helaas gaan er ook veel dood
Omdat het slecht met de egels gaat willen 
we graag ons steentje bijdragen 
Ik ga nog veel meer bladeren verzamelen
zodat de 🦔 een fijn huisje heeft
in een ‘rommelige’ omgeving
Ik hoop dat een 🦔 zijn winterslaap 
bij ons komt houden
dat zou super zijn

🌺🌸🌺



9 opmerkingen:

  1. Oeh, leuk, dat egelhuis!
    Ja, nu het weer minder zomers is, is het best goed te doen om wat aan de truien te doen. Al heb ik momenteel nogal veel heel andere werkjes. Je schiet echt goed op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kende ik helemaal niet, zo’n egelhuis.
    Schiet goed op, je trui en inderdaad is het weer wat dat betreft ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit gaat echt een prachtige trui worden, en inderdaad met dit wat
    miezerige weer kan je er prima aan werken. Leuk je egelhuis,
    dat gaan ze heel fijn vinden. Hoe meer rommeltjes des te beter
    ze het vinden. Wij hebben ze ook elk jaar. Hoop met je mee dat
    ze dat fijne plekje bij jullie gaan vinden.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat is wel het voordeel van dit koele Hollandse zomerweer, dat je gewoon kunt breien. Je trui wordt erg mooi en handig dat je eerst de mouwen maakt zodat je precies weet hoe lang de trui totaal kan worden. Met die restjes garen doe je meestal toch niet veel. Wat leuk, een egelhuis. Hier in de buurt zitten ze niet, maar fijn dat jij ze een fijn huisje kunt bieden en ik hoop dat ze er gebruik van maken. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je schiet al aardig op met je trui, slim om eerst de mouwen te reien en dan de onderkant tot het garen op is.
    Wat een prachtig egelhuis. Ik heb ze ook wel eens in de tuin gehad, maar zie ze al jaren niet meer. Weet je trouwens dat als egels in winterslaap zijn ze net dood lijken omdat hun ademhaling dan zo traag en oppervlakkig is dat je het nauwelijks kunt zien. Hun lichaamstemperatuur is dan ook nog eens heel laag om energie te besparen. Ik hoop dat er één zijn weg vindt naar jouw mooie onderkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, met dit weer kun je gerust aan een warmere trui breien. Hij ziet er mooi uit, warm en zacht ook denk ik. Benieuwd hoeveel restjes je uiteindelijk overhoudt. Wij hebben pasgeleden juist zo'n rieten egelmand gekocht, ook hier lopen er gelukkig nog genoeg rond, en we helpen ze graag een handje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent een natuurmens, en wat prachtig zo'n egelhuisje! Zo valt er van alles in de tuin te ontdekken.
    Ik zag je trui gisteren al op Insta, en wat vind ik hem mooi worden! En de kleur van je garen spreekt me ook zo aan...
    Ik las dat je de steken op een draad hebt gezet (i.v.m. garenhoeveelheid), maar ga je dan daar gewoon weer tricotsteek aan breien? Kan dat dan, want je breit dan toch de andere richting op?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk een egelhuisje in je tuin! En je trui schiet al lekker op, tsja het is nu ook wel lekker breiweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee om de onderkant van de trui nog niet af te maken. Ik hoop dat je genoeg wil hebt om hem wat langer te maken.
    En dat egelhuis is superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...