maandag 13 juni 2022

Stichting Aap

Heb ik jullie wel eens verteld 
dat ik Air-miles spaar voor Stichting Aap?
Nee, ik geloof ook van niet 
Als ik boodschappen doe bij bijvoorbeeld Albert Heijn
Dan gaan de Air-miles naar Stichting Aap
Maar ook met oude telefoons en lege cartridges
is Stichting Aap blij 
Een stel lege cartridges is al snel genoeg voor een
paar maaltijden voor een berberaapje :-)
Ik had weer een behoorlijk aantal verzameld 
Envelop aangevraagd
tijd om alles in te gaan leveren bij een verzamelpunt 
 verzamelpunten zijn er door heel Nederland
Ik wist dat er een in Rosmalen is :)
Van Lith naar Rosmalen is te doen op de fiets
Zo komt het dat ik vanmiddag 
Onder deze mooie wolken hemel fietste
Ik kan je vertellen, dat was helemaal geen straf ;)
Onder het fietsen kom je van alles tegen 
Alle bomen hadden bijna zo'n huisje met nummer
Zouden er zoveel huisjes geplaatst zijn?
Ik heb er wel eens iets overgelezen 
De vogelhuisjes zijn speciaal voor koolmezen,
zij helpen om de overlast van de 
eikenprocessierups te verminderen
Zo rijdend door de polder is het echt genieten 
Heerlijk de koeien buiten
De vogels zongen het hoogste lied :)
De zwaluwen buitelde over elkaar
Hier kan de Berenklauw geen kwaad
Gelukkig want het zijn prachtige planten
Je begrijpt het al, 
hier moest ik een foto van hebben 
De haas wilde ook wel even poseren
Maar ik moest wel op afstand blijven ;)

Overal liep ook jong grut
Lammetjes, kalfjes, veulentjes 
Lief toch:)


De cartridges zijn op hun bestemming
en ik heb heerlijk gefietst
win win :)





 

7 opmerkingen:

  1. Het nuttige met het aangename verenigd...! Dat lijkt me een heerlijk fietstochtje waarbij je van alles tegen kwam.
    Ik had nog nooit van stichting aap gehoord, maar wat goed dat je daar dingen voor verzamelt en inlevert.
    Je hebt een mooi wit randje langs de foto's op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie fietstocht met een mooi doel. Je hebt veel gezien onderweg, echt de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was zeker een heerlijke fietstocht Anita, en ook een
    zeer nuttige. Het is een prachtig doel, en alle kleine beetjes
    helpen. Prachtige foto van het ooievaarsnest, en de
    vogelhuisjes blijken echt afdoende te zijn, gek eigenlijk
    hé dat die vogeltjes helemaal gen last hebben van die
    kriebelhaartjes.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja dat is toch heel mooi , iets voor een goed doel wegbrengen en dan zo heerlijk fietsen. Leuk de jonge ooievaars blijft toch een mooi spektakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We zouden elkaar zomaar eens tegen kunnen komen. Wij fietsen daar ook regelmatig . Mooi doel waar je voor op pad ging.

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...