vrijdag 13 september 2019

Terugblik 2017: naar het glasmuseum

Waarschijnlijk zijn jullie het al lang vergeten,
maar in oktober 2017 ben ik naar het Glasmuseum in Leerdam geweest
Hier vertelde ik daarover


Wat me het eerste opviel aan dat blogbericht
was dat ik toen ook al met van alles tegelijk bezig was ;)
Laat ik nu denken dat dat iets van de laatste tijd is,
blijkt dat ik er toen ook al last van had ;)
Terug naar het museum :)
Het bezoek was geweldig en het ene glas object
was nog mooier als het andere, maar
De glazen groene kaasstolp bleef me maar bezighouden

De kaasstolp is in 1939 ontworpen door Andries Copier
voor de glasfabriek in Leerdam, de kaasstolp maakt
deel uit van het servies "Neerlandia"

Je moet weten ik ben dol op kaas en zo'n mooie kaasstolp
 Die wilde ik ook wel een :-)
Ik op Marktplaats kijken, maar helaas nee
Ik geef het toe, ook een tijdje niet meer aan de kaasstolp gedacht,
tot ik er  laatst een op IG voorbij zag komen
Wauw, ze zijn toch nog in omloop :)
Toch nog eens op Marktplaats kijken
En warempel, ik vond er een
Nu is hij van mij :-)

Voorlopig staat hij te pronken op de keukenplank
Heb jij ook iets waar je al een tijdje naar op zoek bent?


10 opmerkingen:

  1. Ja hoor, ik ben al kang op ziek naar vooral van die blikjes tijd, nooit gevonden nog. :-p
    Geniet van je stolp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huh, wat staat er nu? Ik bedoelde: al lank op zoek..... grinnik, eerst even lezen voordat je plaatst (memo aan mijzelf)

      Verwijderen
  2. In die tijd woonde ik op loopafstand van het glasmuseum, ik moet bekennen dat ik er nooit ben geweest! Bizar is dat toch, dat je altijd elders iets gaat bezoeken, nooit dichtbij. Nu woon ik in Drenthe, wie weet ga ik het dan toch eens een keer bezoeken, haha. Wat een prachtige kaasstolp is het, ik begrijp dat je daar als een (kaas)blok(je) voor viel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om dan uiteindelijk toch te vinden wat je al een tijd zocht. Ik heb even geen zoekopdrachten lopen.
    Fijn weekend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, tis inderdaad een mooie...wat fijn dat je m hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is ook wel een héle mooie kaasstolp. Als je al zo lang iets zoekt (met tussenpozen) dan kun je je zo blij voelen als een echte goudzoeker die een klompje goud heeft gevonden.
    Zelf verzamel ik de boekjes Spiritualiteit werkt....(in de keuken, in je dromen, in de tuin enz.). Een zoekopdracht in MP zetten is dan ideaal. Maar ik moet het ook af en toe niet doen, want anders raak ik teveel op drift met zijwegen inslaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! In België wordt dat minder gebruikt. Hier koop je de kaas meestal in "schellekes". :-) Ik herinner me wel dat mijn moeder vroeger ook zo'n stolp had maar of ze ooit echt gebruikt werd, herinner ik me niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De aanhouder wint met een mooie kaasstolp als resultaat. Hij staat mooi in je kast.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beauty altijd leuk als je zoiets op de kop kunt tikken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je iets zoekt, dan vind je het vaak niet. Mooi is deze! Leuk dat je 'm onverwacht toch vond!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...