zaterdag 16 december 2017

Kalanchoë Daigremontiana :-)

Sandra van de blog Beautiful Boardwalk
organiseerde een give away :)
Ze gaf bommetjes weg oftewel Kalanchoë Daigremontiana
Ik was ook een van de gelukkige :)
Maar helaas :(
De bij mij aangekomen stekjes, ja waar waren ze eigenlijk
Ik heb ze op de aarde gelegd, maar je zag niets
Toen kreeg ik nog het advies om er plastic over te spannen
Meteen gedaan, maar nee, ik denk dat of 
de sorteermachine of de te dikke handen van de postbode
de stekjes te hard geknepen had!

Nu was ik voor twee weekjes terug op bezoek
bij twee zusjes, ik had er nooit eerder op gelet
Volgens mij gaat dat met zulk soort dingen,
je let pas ergens op als het ter sprake komt ;)
Zij hadden een volwassen plant en daar mocht ik
best een paar stekjes van hebben :)
Ik heb de stekjes meteen in de watten gelegd ;)
Met als resultaat tada
Succes, vijf zijn er gaan groeien :-)

Ik hoorde dat de stekjes voor Angélique 
ook een monster sorteermachine ;)
tegengekomen waren, met een :( als resultaat
Angelique, als je mij je adres stuurt een stekje is er voor jou 
Ik heb nog een buisje liggen waar het stekje nu
nog in past ;)

Fijne voorbereidingen voor kerst :)


13 opmerkingen:

  1. ja zo gaat dat als ik nu bij iemand binnenkom kijk ik eerst wat er op de vensterbank staat. Werkelijk je krijgt er een plantjes tic van mee.
    Met veel fantasie zie ik bij mij nog een sprietje groen maar of het wat wordt ik betwijfel het nog . In ieder geval praat ik veel tegen het bijna lege potje :)))) lierfde helpt vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om zelf iets "op te kweken" zoals mijn lieve moedertje dat altijd noemt. Ze stopt ook van alles in de grond om te kijken wat er uit komt.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit plantje had ik vroeger op school, als schoolplant. Grappig om nu de naam te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat lief van je! Ik hoop zo dat deze plantjes het wel overleven.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat grappig dat dit plantje nu weer ter sprake komt, vroeger stonden die planten bij mij op school. Later heb ik ze nooit meer gezien. Ik hoop dat de stekjes uitgroeien tot mooie volwassen exemplaren.

    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen idee wat voor plantjes het moeten worden. Maar de pret om het te zien groeien is al leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je nieuwe hebt! Bij mij leven ze nog steeds, maar groeien (nog) niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat is dat leuk! Ik weet zeker dat Angélique hier heel blij mee is.
    Mijn bommetjes doen het goed, we gaan er vast nog een keer over bloggen als het volwassen plantjes zijn geworden en als ze zelf kindertjes krijgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht al, wat zijn ze al groot! Die van mij slaan wel aan maar ze groeien heel langzaam. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ben ik toch even moeten gaan opzoeken. "Bommetjes"! Leuke plant.Hopelijk komt het goed deze keer! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed dat je andere gevonden hebt! En lief dat je met Angélique deelt <3
    De dagen gaan zo weer lengen en meer licht = blije plantjes, dus dat komt vast goed!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je nieuwe stekjes hebt! grts Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...