donderdag 14 mei 2015

Een leesboek over kleur:)

Zoals ik al eerder vertelde 
hebben we het tijdens de handwerkopleiding
ook over kleur en de kleurenleer gehad

Tijdens de les liggen er tal van boeken over 
het betreffende onderwerp van de les op tafel

Ook onderstaand boek:
Kleur, een reis door de geschiedenis van Victoria Finlay 
lag op tafel, een echte aanrader volgens de docenten
een leesboek over kleur


Nadat ik de flaptekst of blurb zoals dat tegenwoordig heet
gelezen had, heb ik het boek via Marktplaats gekocht

Ik had al even in het boek gekeken, maar
nu ik vakantie heb van de opleiding ben ik pas echt begonnen met lezen
Ik heb me voorgenomen om elke dag een stuk te lezen
en tot nu toe lukt dat aardig;-)

Het is een heel interessant boek
Het hoofdstuk Oker gaat over Australië en de Aboriginals,
hun kunst, Utopia, de blanken, patronen, nederzettingen
 en hoe zij aan hun verf kwamen en wat dat voor hen betekende
Ik ga dan ook altijd even Googelen
echt prachtige schilderijen!!

Dit is een schilderij van Aboriginalkunstenaar Clifford Possum Tjapaltjarri 
Clifford Possum Tjapaltjarri

All that big rain coming from top side van kunstenaar Rover Thomas
Het volgende hoofdstuk gaat over de de kleuren zwart en bruin
Volgens Victoria zijn er intrigerende verhalen te vertellen over deze 'niet-kleuren'
ben benieuwd, tot nu toe vind ook ik het boek een echte aanrader:-)



1 opmerking:

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...