donderdag 19 mei 2022

En zo is het een maand later ;)

Ja, dat heeft even geduurd hé
Elke keer dacht ik, ja deze week ga ik weer bloggen
Maar ook elke keer kwam er wel iets tussen ;)

De meeste tijd is wel in de moestuin gegaan,
Ik kan erover vertellen, maar wacht ik laat jullie filmpjes zien
dat zegt meer :)

Voor nu staat 'Alles' in de moestuin, behalve de Chinese boontjes,
maar die komen pas in de tuin als de tuinbonen eruit zijn


Van groente hebben we:
verschillende soorten sla, andyvie,
snijbonen (dit jaar voor het eerst),
tuinbonen, courgette's, bloemkool,
aubergine, tomaten, pepers, pompoenen, doperwtjes,
kapijcijners, worteltjes, bietjes, komkommers en paprika's

De spinazie, die ik dit jaar voor het eerst zaaide
is al weer op maar was heerlijk
Ook zo leuk om te zien hoe spinazie groeit,
had ik eigenlijk helemaal geen idee van


Ik schrijf wat ik doe wel op in mijn tuinschrift
anders kan ik het niet onthouden hoor ;)

Oja, verder hebben we ook nog:
radijsjes, aardbeien, rode aalbessen, bramen, rabarber
zwarte bessen, frambozen, kiwibessen, blauwe bessen

Veel kruiden zoals, tijm, salie, kerrie, peterselie, maggieplant,
laurier, munt, rozemarijn, bieslook

Sinds gisteren heeft ook al het bloemenzaad 
 een plekje in de tuin en moestuin:-)

Als ik het zo terug lees hebben we best veel :)
Een leuke hobby, maar zoals ik altijd zeg
Alles wat je hebt, moet je bijhouden
Er gaat veel tijd in zitten
Voordeel is dat je meteen je work-out hebt gedaan
en lekker buiten bent :)


Of ik nog gehandwerkt heb?
Ja hoor, maar daarover een andere keer 

Fijne dag







9 opmerkingen:

  1. Oh, wat is dat leuk om via een filmpje mee te genieten! En de vogels fluiten vrolijk mee... Het ziet er enorm netjes uit, Anita. Ik weet dat daar heel veel werk in zit, en wat is het dan fijn als het lukt en de groenten lekker zijn op je bord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk allemaal, maar het smaakt vast lekker op je bord.
    Ik ben benieuwd wat je gemaakt heb. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ik hoor wel vaker dat mensen met pensioen niet begrijpen dat ze ooit tijd hadden om te werken :-)
    Heb je nog steeds de bloemen van de rabarber laten staan? Ik had wel eens gelezen dat dan wel alle kracht in de bloem gaat zitten. Vanwege dat jij schreef dat bijen ervan houden heb ik ze nu laten staan. Ik eet nu toch geen rabarber meer (vanwege de suiker). Maar de bloem wordt wel heel groot! En ik vind 'm niet zo mooi. Dus denk ik dat ik 'm toch maar afknip. Ik heb genoeg andere bloemen in de tuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo alles uiot je eigen tuin en ja daar gaat wel tijd in zitten maar wat geeft het als je het leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat enig Anita om die filmpjes te bekijken, en wat hebben
    jullie veel groente en fruitsoorten, heerlijk. geloof meteen
    dat dat behoorlijk wat werk in gaat zitten. Maar wat heerlijk
    omdat allemaal van eigen grond te kunnen nuttigen, een feest.
    Je had deze post wel morgen kunnen publiceren onder de
    kop "Het woord van de maand" want deze maand is dat
    toevallig "Tuinieren" Geniet volop vaan alle werkzaamheden
    in de moestuin en vooral genieten van de heerlijk smaak die
    zelf geteelde groente en fruit heeft.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er geweldig uit, het lijkt wel een showtuin. Heerlijk, zo genieten uit eigen tuin. Ik heb alleen nog maar fruit en kruiden, oja, ook bloemen dit jaar als het goed gaat. Groenten heb ik gelaten, de pissebedden eten alles op, zo frustrerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh, wat zullen jullie heerlijk en gezond eten op het bord krijgen.
    Dat is écht puur genieten en wat ziet het er allemaal keurig uit.
    Ik weet het uit vroegere ervaring, dat er héél veel uren werk in zit, maar daar krijg je dan ook wat voor terug.
    Bovendien doe je het met plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb sedert dit jaar ook zo'n schriftje, anders vergeet ik ook wat ik waar zaaide en wanneer. Dat wordt binnenkort smullen uit eigen tuin, leuk, hé!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo alles op een filmpje te zien.
    Wat een rijkdom!
    'k Heb op "groot scherm" gekeken: wat een mooie tuin heb je .

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...