maandag 10 mei 2021

Borduren en ditjes & datjes

Ooo, dit is een moeilijke tijd voor mij ;)
Een tijd dat ik op moet letten dat ik blijf bloggen
Vorig jaar rond deze tijd kwam er ook 'de klad' in,
maar ik wil blijven bloggen, dus....
Een blogje over mijn borduurwerk
Misschien weten jullie het nog
Bij de challenge Crea 2021 letter B heb ik 
jullie laten zien hoe ver ik was en vertelde ik dat ik toch echt 
van plan ben om deze randje per week 2014 dit jaar af te maken :-) 
Ja, of het geen tijd wordt ;)
Nu komt het ;)
Op de een of andere manier was het in mijn gedachte geslopen
52 randjes, dus ik tellen en ik dacht ik hoef er nog maar zoveel
Ben ik mooi voor de zomer klaar, niet dus want
toen ik afgelopen week in het boekje met patronen bladerde
Hé, dat zijn veel meer randjes!!
O, wat een dommerd, hoe kon ik dat nu denken, 52 randjes
ik weet nog goed dat je regelmatig een week met 2 of zelfs 3 randjes kreeg
Je snapt het al, dat gaat nog wel een tijdje duren
Oké borduren is leuk, dus zo'n groot probleem is het nu ook weer niet
Maar ik heb mezelf dus beloofd dat ik aan niets anders mag beginnen
Oeps, dat kan ik nu denk ik niet volhouden, want er zijn zoveel
leuke dingen om te maken én ze lonken allemaal naar mij ;)


Ditjes & Datjes

Ook ben ik begonnen met lezen
Blijf ik even zitten ;)
Dit is deel 3 alweer van de serie
De schrijfster is Jennifer Chiaverini
Echt een aanrader om te lenen bij de Bieb
of te kopen via Marktplaats
Gisteren was het moederdag
Wat ben ik verwend :-)
De leuke slak staat al in de tuin, om slakken te vangen
Verder kreeg ik ook nog uitwasbaren wattenschijfje
en zo'n vel 'The Reusable bees wrap'
om schalen of schaaltjes af te dekken (minder gebruik van plastic)
Ja, de kinderen plagen mij wel eens, 
met mijn zuinig zijn op de natuur & duurzaam bezig zijn
Maar ze weten toch wel goed waar ik blij mee ben ;)

Ik wens iedereen een fijne week
Misschien zie ik jullie vrijdag, dat zou leuk zijn 














 

10 opmerkingen:

  1. Ik herken veel dingen in jouw blog vandaag.
    Over het bloggen, dat daar de klad in komt. Ja bij mij ook, doe wel trouw de Crea mee, maar Poppendinsdag of iets anders komt er niet van. Gelukkig kreeg ik vandaag weer wat inspiratie tijdens het wandelen van werk naar huis.
    Borduren doe ik ook graag, maar ook kleuren of bloggen of lezen of...of.... . Er liggen nog heeel veel onafgemaakte werkjes op mij te wachten, maar ik heb ook nog heel veel werkjes om te maken, allemaal zo leuk
    Ik wens jou ook een fijne week toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef, dat was een foute inschatting, ik wens je de kracht om vast te houden aan je belofte aan jezelf.
    Wat een mooie cadeau's heb je gekregen. Niets mis met zuinig zijn op onze planeet, ik doe ook zoveel mogelijk mijn best.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh maar dat valt dan even tegen Anita, nu je het schrijft kan ik me ook nog herinneren dat er per keer regelmatig een aantal randjes tegelijk voorbij kwamen. Tsja wat nu????? Haha je kan natuurlijk ook een afspraak met jezelf maken, je zoekt uit alle randjes de allerleukste uit en maakt daaruit een een borduurwerk met totaal 52 randjes. Uiteindelijk heet het ook EEN RANDJE PER WEEK. Dan kan je daarna mooi weer met een nieuw project beginnen, er is ook zoveel leuks te doen.

    Je bent heerlijk verwend zeg met Moederdag, leuk allemaal.
    En.....niet opgeven hoor, gewoon lekker blijven bloggen, kunnen we blijven genieten van elkaars blog*****

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke cadeautjes! Ik ben benieuwd hoe dat werkt met de slak en óf het werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb dat ook eens gedaan: mezelf verbieden ergens anders aan te beginnen maar dat werkt niet, bij mij in ieder geval niet want het werkje waar je aan bezig bent blijft liggen en je mag niets anders doen. Heel frustrerend. Je hebt een goede moederdag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zowel bloggen als borduren moeten leuk blijven! Gewoon rustig aan doen waar je zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke verwen cadeautjes heb je gehad. Altijd weer een verrassing. Mooi borduurwerk !! en blijf jij maar lekker bloggen zo gezellig onder elkaar :))))) Ik kan je niet missen in blogland

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je borduurwerk foto's zijn zo mooi! Die schrijfster (van dat boek op je andere foto) is een heel goede en fijne auteur. Die kan echt verhalen vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat valt dan wel even tegen als je nog zoveel moet borduren.
    Eigenlijk is de lol er alweer vanaf en lonken vele andere leuke dingen. Heel herkenbaar.
    En zuinig zijn is juist goed. We gooien toch al zoveel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doordat je zo goed nadenkt over het milieu en hergebruik krijgen de kinderen er misschien wel onbewust meer van mee dan ze denken ;o)
    Het was wel even tegenvallen denk ik toen je erachter kwam dat je nog zoveel randjes 'moet' borduren. Maar waarom maak je de lap niet gewoon korter en kies je alleen randjes uit die je leuk vindt? Op die manier maak je er mooi je eigen versie van én is de druk weg zodat je plaats hebt voor dingen die gewoonweg nét even leuker zijn....

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...