dinsdag 18 juli 2017

Dinsdag poppendag :)

Anita, ga je nu weer naar de tuin
vroeg Julia gisterenavond aan mij
Je hebt nog helemaal niets aan
dinsdag poppendag gedaan en
wat ga je toch steeds in de tuin doen?

Kom maar eens mee Julia dan zie je het
O, Anita al je buxusplanten zijn helemaal vies
en wat zijn al die groene balletjes?
Daar heb ik het nu zo druk mee,
met het vangen van rupsen en het weghalen van eitjes
Maar eerlijk gezegd, denk ik dat de rupsen winnen :(
Bah wat een vies werkje

Anita, hoe gaat het met de zonnebloemen
Daar gaat het gelukkig goed mee
We hebben er ook nog een paar die open moeten gaan :)
Anita, we gaan het gewoon positief bekijken,
wat doet het nog meer goed in de tuin?
Wat een slimme meid, die Julia
Dat is veel leuker, kijken naar wat het wel goed doet :-)
Bijvoorbeeld de witte stokroos
De komkommer gaat ook goed!
Hier een close-up ;)
Julia en Fifi wilde ook nog even langs de Kikkerkoning
Het is natuurlijk gewoon een kikker,
maar Julia blijft vol houden dat het een kikkerkoning is ;)
Dan ineens hoor ik gegil,
Anita help ik zit vast
Als ik kijk, zie ik Julia met haar bloesje vast zitten aan het hek
Julia, wat doe je daar, let op je doet je nog pijn
Ik ben snel bij haar om haar te helpen en
gelukkig is haar bloesje niet gescheurd
Julia is behoorlijk geschrokken,
ze wilde naar de grote zonnebloem klimmen
Ja, die is zo hoog dat gaat natuurlijk niet!
Ik ga nog even bij Kikkerkoning zitten Anita
Even van de schrik bekomen

Poeh, dat liep gelukkig goed af

Het is vakantietijd, maar toch ga ik even langs
bij de andere poppen en poppenmoeders, ga je mee naar:



  Jolanda
Elizabeth      Rita 
       Sandra      Juffrouw Mier


                                                            Crealyt   
                      Jannie          Peggy

Es     Mariam
                               Corina
Atelier Nanaya        Ria


Tinne    Nienke









8 opmerkingen:

  1. Leuk! En wat fantastisch: die komkommer!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig om samen met Julia en Fifi een rondje tuin te doen :-) Zonde van je buxus, maar gelukkig is er nog genoeg dat het wel enorm goed doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb weer helemaal genoten van Julia in de tuin. Gelukkig is ze niet gewond geraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig tuinavontuur hadden jullie te vertellen. Gelukkig ziet Julia altijd het positieve van alles en is ze niet gewond aan het hek, even paniek, maar toch goed afgelopen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Julia, op avontuur in eigen tuin. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om jouw komkommer te zien; ziet er goed uit hoor! Jammer van je buxus, maar geef niet te snel op hoor... Spuit je ook tegen de wormpjes? Wij doen het nu elke 10 dagen en het lijkt echt te helpen. Maar je moet wel alert blìjven, want die rups komt steeds weer terug.
    Fijn dat Julia op poppendag de tuin laat zien; twee vliegen in één klap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er gezellig uit! Mooie komkommer (in wording). Julia houdt ook wel van het buiten zijn, of niet?!

    BeantwoordenVerwijderen

Attentie voor het volgende:
Naar aanleiding van de nieuwe AVG wetgeving!!!
Wanneer je op mijn blog een commentaar toevoegt, dan verklaar je je meteen akkoord met de opslag en de verwerking van je gegevens op deze site. Kijk a.u.b. ook naar mijn AVG-verklaring die bovenaan op mijn blog staat. Met een KLIK op de knop Publiceren bevestig je dat je de AVG-verklaring hebt gelezen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...